2. Těsto na linecké nehněteme až do kašičky.
3. Válečkem není třeba do těsta mlátit jako o život.
4. Válíme po celé ploše, ne jen uprostřed.
5. Pokud se formičkou netrefíš, jak jsi zamýšlel, neopakuj to. Trefit se podruhé je ještě těžší.
7. Nemusí být všechno dinosaurus.
8. Když s vykrojeným tvarem máváš ve vzduchu, poněkud se protáhne nebo se ztratí úplně.
9. Přiloženou šablonu není nutné přitlouci do těsta pěstí – nejde pak odundat.
10. Ne, skutečně, pro vykrajování není to nejlepší místo uprostřed vyváleného těsta.
11. Vajíčkem není třeba potřít i celý plech.
12. Do trouby se stačí podívat okénkem, nemusíš ji otevírat a prát se každých pět vteřin, jestli už to bude.
13. Když vyndáme plech z trouby, je horký.
14. …i cukroví je horké.
15. Na všechno se nemusí dávat cukr v centimetrové vrstvě.
16. Marmeláda patří doprostřed, ne navrch.
17. Ručičky otírej do ubrousku nebo do zástěry, ne o rodiče nebo tričko.
18. Čokoláda je na cukroví, ne na malování vousů.
19. Všechno nemůžeme ochutnat teď, něco musí zbýt na Vánoce.
20. Sentimentální na závěr: Miluju tě, zlatíčko, a klidně sněz úplně všechno, jen ať ti není špatně;)
TVÁ MÁMA
Napsala účastnice kurzu Tvůrčí psaní podle Lustiga Klára Dvořáková
Klára publikuje své další povídky na blogu www.ouzasna.cz a básničky na webu www.versotepec.cz.