„Jé, koupíš mi žvejky?“
„Jak se říká?“ „Koupíš mi prosím žvejky?“
„No a který?“
„Ty melounový.“
„Tak ty ti nekoupím.“
„A proč ne?“
„Nejsou ve slevě.“
„Ale to nevadí!“
„Tobě ne, ty si na ně ale nemusíš vydělávat, víš?“
„A proč melounový nejsou ve slevě a ostatní jo?“
„No, na tom záleží. Může to být výhodný marketingový tah pro trh a manažeři se tím snaží využít poptávky, nebo to tak třeba rozhodl výrobce a všem řetězcům stanovil nižší doporučenou cenu. Nebo obchodu zbývá na skladě víc kusů než je schopný do vhodné doby rozprodat za původní cenu, víš?“
„Aha. A proč to ten řetězec udělal?“
„Co řetězec udělal?“
„Tu původní cenu.“
„Ale houby s octem. Říkám, že řetězcům stanovil výrobce nižší cenu, chápeš? Jakože ti, co posílají ty žvýkačky sem, rozhodnou, že budou levnější nebo dražší.“
„Ale to od těch řetězů-„
„Od těch řetězců ale není fér, že zrovna melounový nedaj do slevy.“
„Když už, tak od těch výrobců. Ale oni to takhle neberou. Tam jde o peníze a o poptávku, chápeš?“
„Hm.“
„Tak vidíš. Tak chceš ty žvejky, nebo ne?“
„Chci.“
„No a jaký?“
„Ty melounový.“
„Tu původní cenu.“
„Jaký řetězec udělal jakou původní cenu?“
„No já nevím. Tys to řek.“ „Ale houby s octem. Říkám, že řetězcům stanovil výrobce nižší cenu, chápeš? Jakože ti, co posílají ty žvýkačky sem, rozhodnou, že budou levnější nebo dražší.“
„Ale to od těch řetězů-„
„Od těch řetězců ale není fér, že zrovna melounový nedaj do slevy.“
„Když už, tak od těch výrobců. Ale oni to takhle neberou. Tam jde o peníze a o poptávku, chápeš?“
„Hm.“
„Tak vidíš. Tak chceš ty žvejky, nebo ne?“
„Chci.“
„No a jaký?“
„Ty melounový.“