Nedostatek detailů a nešikovné vkládání detailů
Buďme konkrétní, použijme raději slovo „hadi“ než abstraktní „tvorové“
Nadbytečné používání pasiv může působit komicky.
Tvůj papoušek mě kousl“, než „Byl jsem kousnut Tvým papouškem“
krátké věty, měňme rytmus
Tvůj papoušek mě kousl“, než „Byl jsem kousnut Tvým papouškem“
krátké věty, měňme rytmus
Pocity postav sdělme spíše formou dialogu než popisem. Dialog oživuje děj příběhů a postav samotných.
Flinta, která nevystřelí
Zmiňme v příběhu jen ty myšlenky, události, osoby a předměty, které v něm hrají svoji roli. Ostatní nemilosrdně vyškrtněme.
Zmiňme v příběhu jen ty myšlenky, události, osoby a předměty, které v něm hrají svoji roli. Ostatní nemilosrdně vyškrtněme.
Buďme opatrní při psaní „Ty“ a „Vy“ a na chybu, kterou představuje nechtěná změna úhlu pohledu z „er“ formy do „ich“ formy. Třeba autor píše příběh v třetí osobě a v půlce skočí do první osoby.
Příkladem může být poznámka z třídní knihy: Kousl učitele do ruky, když jsem jej káral. (Cimrmani - Vražda v salónním kupé.)