“Tak podívejte se, jsem z vás nejstarší, mám zkušenosti, jim stejné žrádlo jako vy, piju stejnou vodu jako vy, tak nad čím váhat?”
Došlo na hlasování a starý, i když už viditelně nemocný kapr, vyhrál.
Cejn protestoval: “Ty hlasy těsně nesedí, kapre, ty jsi určitě podváděl a místo vody dával rybám vodku, abys je ovlivnil!...” Ale to bylo vše, co s tím mohl dělat.
Cejn protestoval: “Ty hlasy těsně nesedí, kapre, ty jsi určitě podváděl a místo vody dával rybám vodku, abys je ovlivnil!...” Ale to bylo vše, co s tím mohl dělat.
A starý Kapr začal všem zatápět. Prosazoval své názory, na druhé nedal, jen občas na rady sibiřského amura kývnul: “Spasiba, charašo” nebo vtíravého pangase z řeky “Chuang che”, který se tu a tam v rybníce objevil.
A čas běžel a všem už lezl starý kapr žábrami.
“Už jsou mi ti jeho poskoci Okouňáček a Hadář pěkně protivní,” říkají si ryby mezi sebou.
“Kapr nad nimi drží ochrannou ruku, i když všichni víme, že žerou navíc ze společných zásob a na nás ostatní kašle”. Nakonec kapr onemocněl a řídil rybník několik měsíců přes své poskoky.
“Cejne, ty jsi v tom zastupitelstvu pro spravedlnost, udělej s tím něco, zjisti, co se děje!” Hulákaly ryby hromadně.
“Zkusím ho odvolat z funkce včetně těch jeho pitomců,” sliboval cejn.
Po ujištění svých řiťolezců, že je situace zklidněna, kapr po dlouhé době vyplul. Bohužel pro něj to však bylo v době Vánoc, kdy ho chytli rybáři do sítí.
A co z toho plyne? Že každý vykrmený kapr skončí na vánočním talíři.