3. září 2024

Informace pro autory webových článků pro NG Česko - připravil Pavel Stöckl

Technické parametry článku
· Délka: 6 000 až 10 000 znaků
· Titulek: 80 až 110 znaků
· Úvod/perex (obsah článku ve 2-3 větách)
· Formát: Word nebo ODT, text vhodně členěný krátkými mezititulky pro snazší orientaci a komfort čtení. 
Z téhož důvodu požíváme spíše krátké věty a také kratší odstavce, než rozvitá souvětí a dlouhé souvislé pasáže.


Styl: Poutavý, přístupný pro laiky

NG Česko je populárně-naučný časopis, nikoliv odborné periodikum. Upřednostněte poutavé vyprávění před technickými detaily. Ideálem jsou exkluzivní informace nebo unikátní pohledy, které nebyly jinde publikovány.
Úvod/perex: Začněte „háčkem“ či „špekem“. Není třeba poskytovat rozsáhlé pozadí – skočte rovnou do nejzajímavější části vašeho příběhu.
Fakta či údaje jsou důležité především pro podtržení jedinečnosti a výjimečnosti – případně srovnání. V zájmu srozumitelnosti zjednodušujte složitá fakta.
Doporučenou (nikoli ultimativní) zásadou je používání techniky vizualizace – tedy aby si i laik dokázal popisované skutečnosti představit i se zavřenýma očima.
Lidský prvek: Zahrňte do příběhu lidi. Krátce zmiňte jejich vzhled, použijte přímou řeč a vyzdvihněte zajímavé osobnosti.
Zákulisní informace: Sdílejte unikátní postřehy či pocity z průběhu výzkumu, překonaných výzvách nebo zajímavých navštívených lokalitách.

Požadavky na obrazový materiál

Ideálně zašlete e-mailem náhledy všech druhů obrazového materiálu (fotky, ilustrace, grafy, infografiky), které máte k dispozici společně s textem.
Konečný výběr provede redakce ve spolupráci s autorem
Autor souhlasí s publikováním poskytnutého obrazového materiálu
Popisky k fotografiím: Budete požádáni o dodání popisků k vybraným snímkům.

Údaje o autorovi
Uveďte své jméno
Kontaktní údaje (nejlépe telefon, e-mail) – případně uveďte, kdy vás můžeme kontaktovat
Specifikujte případné požadavky na prolinkování článku

Editace 
Editoři článek projdou a provedou či navrhnou jeho doplnění a úpravy. Budete mít možnost změny zkontrolovat a schválit před vlastní publikací.

Pozn: Odevzdané materiály jsou považovány za důvěrné a jsou bezpečně uloženy.