15. srpna 2024

MÓLO - NAPSAL MATÚŠ ŠIMONČIČ

Kráčam z obchodu s taškou plnou rohlíkov, šunky a lučiny, inými slovami: môj plzenský základ prežitia. Marcové počasie zaisťuje, že je už dosť teplo na to, aby som aj za západu slnka chodil po vonku len v ľahkej koženej bunde. Obloha naberá sýty fialový odtieň a vzduch je plný tej typickej jarnej sviežosti. Každý nádych ma prenáša späť v čase. Keď sme s kamarátmi počas karantény nevedeli čo od dobroty a tak sme sa len túlali lužnými lesíkmi popri Čiernej vode. Vždy som so sebou nosil svoj maskáčový bluetooth reprák a púšťal podmazy rôzneho druhu. Zvykli sme si chodiť vysedávať na rôzne móla. A tak sme našli náš obľúbený flek, ktorý sme velice kreatívne nazvali “mólo”. “Mólo” ale nebolo všelijaké mólo, bolo ako Cadillac medzi mólami. Asi trikrát väčšie, ako obyčajná rovná doska s ktorou sa uspokojila väčšina rybárov. So zábradlím, operadlami na udice a luxusne veľkou lavičkou na ktorú sa pohodlne zmestili štyria ľudia, aj keď sa v strede trošku prehýbala a z času na čas sme už boli pripravení sa nedobrovoľne okúpať. Na podiv sa nikdy nezlomila. Tam sme za hrania albumu “Let’s Rock!” od The Black Keys s ústami plnými žuvacieho tabaku trávili skoro každý večer a rozmýšľali, či sa život niekedy vráti do normálu.


  PĚT ZPŮSOBŮ DOBRÉHO PSANÍ  PODLE ARITOTELA/ Vzpomínka vyvolaná vůní