20. srpna 2024

Psaní dává křídla - Zpravodaj 8/2024

Milí přátelé psavci!
Dovolte mi sdílet s vámi rodinnou radost: můj synovec Pepa vyhrál olympiádu.

Syn mé jazzové sestry Evy, kajakář Josef Dostál, vyhrál na své čtvrté olympiádě pátou medaili. V Paříži tentokrát zlatou.  
A já jsem mu kdysi jako jeho tetička-spisovatelka slíbila, že až ji bude mít na krku, napíšu o něm knihu. Kniha je řehole a vyžaduje celého člověka. Takže odučím ještě podzimní kurzy a pak si udělám tvůrčí prázdniny a naplno se do toho pustím... Díky všem za krásné gratulace, které jsem předala. 
Dana



V září začínají dlouhodobé kurzy prezenční i on-line a jedeme na cestopisný víkendový seminář na Šumavu. Další žáci kurzů úspěšně publikují v médiích.
Slevový last minute kód na dlouhodobé kurzy do konce srpna: 68C2JMQ3

Literární mejdan 13. srpna v Radotíně se konal nejen s návštěvou hosta, ale i s koupáním v bazénu. 
Díky všem za dobroty.
  .



Hostem letního literárního setkání byl Pepi Lustig, Arnoštův syn, 
který nás bude na podzim učit, jak adaptovat literární dílo na filmový scénář.
Přidá se k nám kameraman Marek Jícha.



První výlet v Železné Rudě v červenci 2020

Sleva 1000,- Kč do konce srpna: RNA6CR97

Víkendový kurz cestopisů na Šumavě 

Máme poslední dvě místa na cestopisný seminář s Danou Emingerovou, reportérkou české edice National Geograhic. 
Budeme se učit v šumavském penzionu U sněžnice, kde je společenská místnost i 8 míst na spaní ve čtyřech pokojích po dvou. Majitelkou je naše spolužačka Nataša Richterová, od níž si pronajímáme celou chatu, ve které je společné sociální zařízení a kuchyň. Kdo chce, může si sám zajistit komfortnější variantu ubytování v okolí.



Účastníci kurzu cestopisů publikují v médiích
První článek pro NOVINKY.CZ napsala Jana Venzlů

Přes léto stále běží cestopisné on-line semináře. Zkoušíme psát texty pro různá média. S Jakubem Kynčlem, šéfem magazínových rubrik jednoho z největších českých zpravodajských webů Novinky.cz, jsme dotáhli k publikovatelnosti naše cestopisy. První vydala Jana Venzlů o plavbě po řece Amazonce
Na stránkách POZNATSVET.CZ už vyšly cestopisy Martina Parucha o Severní Korei a Madony v pustinách o ženách afrického kmene Himba. Bohunka Kopřivová zveřejnila text o Danakilské proláklině
Na příští lekci budeme probírat, jak psát pro National Geographic s Pavlem Stöcklem, editorem českého webu NG .



Tři dlouholetí lektoři tvůrčího psaní 
Dana Emingerová, René Nekuda a Markéta Dočekalová 
Srdečně zveme v sobotu 5. října na setkání lektorů, kteří - ač konkurenti - úzce spolupracují, protože učit lidi správně se vyjadřovat je moc potřebné.



Próza nad řekou
Zveme na autorské čtení do Roudnice nad Labem

Sedm autorů z našich kurzů jede v sobotu 24. srpna na autorské čtení do Roudnice, kde se koná na terase Caffé Říp literární večer s názvem PRÓZA NAD ŘEKOU. Přijďte nás podpořit. 
O hudební doprovod se postará kapela Jazz Apples CZ.
Literární akci organizuje naše spolužačka Lenka Konopásková spolu s Kulturním domem Říp.



Co dělají naši autoři 
Jakub Hlaváček sbírá příběhy Orlických hor

Projekt Příběhů Orlických hor a Podorlicka píše, režíruje, produkuje, natáčí. Už má první čtyři díly, a ty se zatím, jak Jakub informuje, líbí: 
"Pan profesor literatury Josef Leikert mi poslal feedback - je překvapen úrovní textu i audio-zpracováním. Záštitu dali senátoři, mediálně to půjde do Českého Rozhlasu, na ČT a Primu. Píši to vše proto, že jsem měl nejlepšího učitele, tebe Dano! Na odkazu neveřejné předpremiéry je výsledek, Tvá stopa v mé gramo desce tvorby. Přeji příjemný poslech."



Letos na Dobešce pokřtíme společné knihy
První se týká minulosti, druhá budoucnosti

Zatím editujeme a vybíráme ty nejlepší texty. Přichází na řadu Hemingwayův „shit-detektor“ a pak nás ještě čeká Ginsbergovo „zabíjení miláčků“... však to znáte. 
Barvy života za šedé totality ukazují svět za komunismu ve všech jeho podobách, kdy si lidé záviděli, ale i pomáhali, kdy člověka drtila nesvoboda, ale peníze a konzum nebyly tak zásadní jako dnes... 
Králík Alba
Kniha Člověk naší doby se snaží postihnout, kam svět spěje. 
V příbězích se zamýšlíme třeba nad migrací z opačného úhlu pohledu, a to - kdyby osud přiměl opustit domovy nás a museli jsme utíkat do zemí, kde o uprchlíky nikdo nestojí... Povídky představují i bezpohlavní společnost či vyprávějí o naklonovaných, geneticky upravených dětech, kterým rodiče vybírají třeba modrou barvu pleti či světélkující vlasy podle králíka Alby... 



V pátek 29. listopadu 
pokřtíme při autorském čtení 
Divadle Dobeška 
dvě knihy: 
Barvy života za šedé totality 
Člověk naší doby.






Starší NEWSLETTERY najdete zde nebo na hlavní liště webu www.psanipodlelustiga.




Ostře sledovaná svatba

"Manžela mi vybraly děti, však víte... 
Zdravím všechny a posílám slíbených pár fotek z našeho důležitého dne, který nám vyšel na jedničku." 
Zuzka Kratochvílová