12. srpna 2024

Těžké časy - napsala Alena Zouvalová

"Jsem Artuš, král všech Britonů a přicházím na pomoc svému lidu," oznámil nově příchozí.
Dívka ho přejela pohledem od zbroje přes pochvu s mečem, co se mu houpala u pasu až po korunu na jeho hlavě přímo začleněné do kovové helmy. Párkrát kývla: "Jo no, tak na to je asi už trochu pozdě."
Za fousatým mužem se nervózně ošívala parta rytířů, zejména po očku sledovali skupiny lidí co se přesouvali z a do Tesca.
"Pozdě? Byl náš lid spasen? Či zahuben? Podlehla Británie zrůdným Anglům a Saxonům? Je pod nadvládou Vikingů? Nebo došlo na nejhorší a králem je Francouz?"
Děvče se opřelo do židle. "No asi spíš tak nějak všechno dohromady."
Král nasadil zděšený výraz. "Jakže?!"
"Teda až na toho krále Francouze. To spíš Němec."
"Něm... takže Británie vskutku padla! Přišel jsem pozdě!"
Dívka párkrát kývla a soucitně dodala: "Ale no tak, určitě to ještě zachráníte. Já myslím, že by spousta lidí ocenila, kdyby jste se zbavil každýho, kdo to tu teďka vede. A určo byste i odved daleko lepší job, fakt."
Král si nervózně přešlápl a uchopil rukojeť meče. "Hmm," řekl jenom.
"Časy se mění," řeklo děvče. "Dám vám zmrzku gratis, co?"
"Huh?"
"Zmrzlina. To je... to je fuk, tady."
Natočila ze stroje pár zmrzlin a rytíři si je opatrně převzali. "Bon apple teeth."
"Pověz, panno. Proč nikdo nezastaví lid v plenění toho hradiska?"
"Co, myslíte to Tesco? To nikdo neplení."
"Lidé chodí dovnitř s prázdnou a ven s velkým množstvím jídla a moků."
"To jsou nákupy. Lidi daj jinejm lidem peníze a dostanou za to co jen chtěj."
"Zázračné časy," podivil se Artuš. "U všech bohů! To je ale studené. A přitom chutná jako mléko a- co to je za čáry?" Artuš v tu chvíli vypadal, jakoby si na něco vzpomněl. "Čáry. Merlin. Kde jsou druidové a vyšší lid?"
"Vyšší lid? To jako House of Lords?"
Artuš vypadal zmateně.
"My tu žádný čaroděje nemáme."
"Politováníhodné," řekl zkroušeně a lízl si zmrzliny. Děvče znovu ze solidarity pokývalo. Rytíře opustil prvotní šok a procházeli se okolo, jak stádo předškoláků v parku.
"No a," Artuš se opřel o okýnko zmrzlinového stánku. "Co lid?"
"Eeeh," Děvče pokývalo hlavou ze strany na stranu. "Každej je nespokojenej."
"Je špatná úroda?"
"Ono všechno je celkem špatný, ale tak víte co, asi lepší než jinde. Třeba Amerika, tam už je to ztracený."
"Amerika?"
"S tim si nedělejte hlavu."
Artuš znovu přikývl a ohlédl se na své rytíře. Jeden z nich se začal kamarádit se psem jakési stařenky, která mu chválili kostým.
"A co život?" zeptal se Artuš.
"Život je život," usmálo se děvče. "Ještě jednu zmrzlinu?"



Zadání: 
Vyberte nějakou známou historickou literární postavu a dosaďte ji do přítomnosti.

 

Příběh ve zkratce:
Král Artuš se navrátí do 21. století, aby pomohl svému lidu, ale ukáže se, že to bude asi o dost těžší, než se zdá. Na pomoc má naštěstí partu svých rytířů, takže se na novou dobu můžou aklimatizovat všichni společně.