29. října 2024

Psaní dává křídla - Zpravodaj 10/2024

Milí přátelé psavci!
Naše kniha je v tiskárně a chystáme se na autorské čtení

Zase to bude bolet! Kdo chce na Dobešce účinkovat, musí se připravit na krácení, úpravy a "zabíjení miláčků", protože pro uši se píše jinak než pro oči. Možná namítnete, že na kurzech také vše čteme, ale divák není účastník semináře. Divák se chce bavit! A proto má-li večer na Dobešce profesionálně odsejpat, nesmí připomínat dětské besídky, kdy si rodiče poslechnou svou ratolest a pak přetrpí zbytek. 
A teď, když jsem nováčky dostatečně vyděsila, jim gratuluju, protože knihou současných i futuristických příběhů s názvem Quo vadis, vole? aneb Co nás čeká a pomine vstupují mezi publikující autory. Svým sci-fi přispěl i spisovatel Ondřej Neff, a ten nám knihu pokřtí. O hudební doprovod se postará hudební uskupení bratří Jirky a Jardy Bílého, který coby Jarin vystupuje v mé knize ŽIVEL LUSTIG jako jeden z účastníků původních Arnoštových kurzů. 
Hezké čtení Vám přeje Dana



Předvánoční křest knihy 
Quo vadis, vole? aneb Co nás čeká a pomine 
se koná v pátek 29. listopadu od 19 hodin na Dobešce. 
Rezervace vstupenek zde. 

Potřebují je všichni. Platíme z nich nájem divadelního sálu, zvukaře, muzikanty atd.

Tradiční literární večer v Divadle Dobeška 











Uzavíráme list aktivních účastníků autorského čtení. 
Podmínkou je souhlas se zásadním krácením vybraných příspěvků, 
které by při přednesu neměly překročit 3-4 minuty. Zároveň si udělejte čas na profesionální trénink rétoriky s Janou Vaňkovou během čtvrtečních podvečerních seminářů v Akademii ČTK 7. či 21. listopadu a na víkendovém kurzu 23.-24. listopadu
Mimopražští dostanou rychlou nalejvárnu před začátkem představení.



Knihu, prosím, objednávejte zde. 
QUO VADIS, VOLE? 
aneb CO NÁS ČEKÁ A POMINE

Děkujeme všem, kdo se zapojili do vymýšlení názvu. Napovídá, že se tentokrát pouštíme na tenký led sci-fi. Co příběh, to překvapení. 
Knihu napsalo přes čtyřicet autorů a každý z nich na to šel po svém. Vybrali jsme stovku nejlepších minipovídek, takže ke čtenáři se dostává jen smetana a třešničku si nakonec jistě najde každý. 
Knížka bude běžně stát 399 korun. Při objednání do 3. listopadu a vyzvednutí na autogramiádě ji pořídíte v návaznosti na počet zakoupených kusů levněji a ušetříte za poštovné. 
Autorům nabízíme množstevní slevy:
3-4 kusy à 380 Kč
5 kusů a více à 370 Kč
10 a více kusů à 320 Kč
20 kusů a více à 290 Kč
30 kusů a více à 260 Kč

            

Pokochejte se ilustracemi studentů Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni.



Vendula: Hon na aligátory
Začne dlouhodobý kurz psaní cestopisů s Danou a Petrem 
Účastníci publikují v Koktejlu, nationalgeographic.cz, novinky.cz, iDNES.cz

V listopadu startuje čtvrtý turnus podvečerních cestopisných on-line seminářů pro začátečníky i pokročilé. V minulém kurzu jsme se zaměřovali na psaní pro různá média. 
Jana: National Geographic
Zvali jsme si hosty z redakcí: Barboru Literovou z Koktejlu, Jakuba Kynčla z novinky.cz, Pavla Stöckla z NG, Jaroslava Halamku z iDNES.cz, cestovatele a spisovatele Tomáše Poláčka...Vaše reportáže pak vyšly na několika cestovatelských webech.
Na první lekci ve středu 6. listopadu budeme probírat, jaký je rozdíl mezi cestopisem a cestovatelským blogem. A s čím máte větší šanci uspět v médiích.


Co dělají naši lektoři
Yakeen putoval autem do Indie a zpět


Jedním z prvních hostů našeho středečního cestopisného semináře bude i Yakeen J. Helus, který se svou ženou Satyí procestoval obrovský kus světa. Letos se vydali třicetiletým Mitsubishi na 28 tisíc kilometrů dlouhou pouť do Himaláje. Jejich zážitky z Bulharska, Turecka, Íránu, Pákistánu, Indie a dalších zemí si můžete přečíst na yakovo-blog.cz.





Děkuji Milče za tři roky krásné spolupráce a za všechny přeju pohodové mateřství. 



Spolupráce s lektrorem Reném Nekudou
Festival o psaní tvůrčím a marketingovém

Panuje mezi námi shoda, že učit lidi dobře a výstižně se vyjadřovat je dobrá věc, která ve společnosti chybí, a proto v sobě vidíme kolegy na jedné lodi. Festival, kam mě René už podruhé pozval, jsem však odpřednášela z postele přes obrazovku, neb mě přepadl covid. Třetí ročník se už chystá na červen 2025.
 


Tři dlouholetí lektoři tvůrčího psaní 
Dana Emingerová, René Nekuda a Markéta Dočekalová 
se konečně sešli. Každý učíme jinak... Více zde





Arnošt Lustig v Planetáriu Ostrava 
Mezinárodní výstava JÁ CHCI BÝT ČLOVĚK

Po dvouletém putování, které začalo v září 2022 na hvězdárně v Bruselu, se výstava přestěhuje 11. listopadu do Ostravy. Nadační fond Arnošta Lustiga zve i na doprovodný cyklus scénických čtení povídek AL s následnou besedou s Evou Lustigovou a účinkujícími, které se bude konat 8., 12. a 13. listopadu. 




Představuji novou manažerku kurzů Tamaru Suchou, která Vám od října odpovídá na Vaše maily, organizuje literární večer na Dobešce i vydání knihy Quo vadis, vole? 


Tamara vystudovala historii, pracovala v komunikaci i jako produkční. Dnes šije pod značkou Mink & Honey originální kožichy ze starých materiálů . Třeba tuhle kožichomikinu už nosím já...








Starší NEWSLETTERY najdete zde nebo na hlavní liště webu www.psanipodlelustiga.