1. listopadu 2024

Duchařina - napsala Barbora Pernicová

,,Duchu, jestli jsi tady, zjev se mi.’’ 
V rozklepaných rukou jsem držela svíčku a rozhlížela se po místnosti. Předměty v pokoji vrhaly v mihotavém světle svíčky stíny po zdech. Skrz zatažené záclony jsem viděla záři úplňku a můj budík. Ukazoval třetí ráno. 
Vstala jsem a obešla jsem bílý kruh na zemi. Nic se neozývalo a nikdo se neobjevil. 
Byla jsem zklamaná. V knížce s kouzly psali, že tohle určitě ducha vyvolá! Zamračeně jsem knihou listovala. Kouzlo na lepší známky, kouzlo na krásnou pleť… 
Tady! Kouzlo na vyvolání ducha. Z nějakého důvodu jsem tohle chtěla nejvíc. Kouzlo provádějte ve tři hodiny ráno, nakreslete kolem sebe kruh křídou, vonné tyčinky, bla bla bla… 
Aha! Zapomněla jsem na rozmačkaná kuřecí játra, snad něco bude v lednici dole v kuchyni. 
Otevřela jsem dveře od pokoje a zůstala stát jako opařená. Na druhé straně chodby se něco mihlo. Silueta. Než jsem se vzpamatovala, zmizela. 
Vrátila jsem se zpátky do pokoje a hleděla na třepetavé plamínky svíček. To snad není možný, že kouzlo fungovalo. Teď už kouzlo jenom dokončit. Přimět ducha mluvit. 
V knize psali, že na něj musím chrstnout vodu, která zbyde v dřezu po umývání nádobí. Teda, kdo tu knihu psal, má divný nápady, ale věřím tomu, vždyť to funguje! 
Sfoukla jsem svíčky a chvíli poslouchala, jak venku houká sova. 
Najednou jsem odvedle slyšela nějaké divné zvuky. Zatajil se mi dech, vzala jsem kyblík s vodou z dřezu a vyplížila se z pokoje. Jdeme na to. 
Zvuky se ozývaly ze ségřina pokoje. To je divný… 
A má pootevřené dveře! Nakoukla jsem dovnitř, potichu jako přízrak. 
V měsíčním světle se akorát něco hýbalo pod peřinou na ségřině posteli. Ten duch ji žere! 
Zpanikařila jsem a chrstla na něj špinavou vodu s kousky jídla. Ozval se jekot a zpoza peřiny se vynořily dvě hlavy. 
,,Ségra, co sakra děláš! To je jenom můj kluk!’’