11. listopadu 2024

Stars of Brno aneb dámská jízda na festivalu LUMOSFEST - napsaly Věra a Dana Emingerová

Autorské čtení v Brně 9. listopadu 2024

V květnu roku 2019 se v divadle Za hradbami uskutečnilo naše první autorské čtení v Brně. Jeho pokračování přerušil covid a trvalo celých pět let, než jsme se na místo činu vrátili. 
Divadlo Za hradbami na Křížové ulici mezitím změnilo majitele, přejmenovalo se na divadlo – kavárnu – bar LUMOS a připravilo nový program. A právě tady se od sedmého do devátého listopadu uskutečnil LUMOSFEST, jehož součástí bylo i autorské čtení ve zdejší kavárně. Což pro nás byla samozřejmě jedna z výzev roku 2024!
Hlavní organizace se ujala Zdenička Součková, přední opora brněnské sekce našich kurzů Psaní podle Lustiga. 

Z Prahy přijely Dana s Natašou a Martinou, z Písku Míša, z Nového Města na Moravě Věra, zřejmě šalinou se dopravily místní autorky - Zdenička a Jana, takže to tentokrát byla kompletně dámská jízda, nepočítáme-li pánský doprovod a členy brněnského fan clubu. 
Četly jsme povídky o rodičích a dětech, o rodinných vztazích, o městě Brně a nakonec bajky. 
Dana s Natašou také představily knihy z kurzů a Nataša svoji kuchařku z Norska. Celá hodina byla jen naše!
Když jsem hrdě ukázala jedné mé kamarádce fotografii nás „sedmi statečných“ čtenářek, kterou jsme pořídily těsně před naším vystoupením, s nadsázkou sobě vlastní zareagovala slovy: „Samé dobré značky vína!“
Na černé ceduli za námi totiž visí nabídka: Ryzlink rýnský, Rulandské šedé, Merlot, Dornfelder. Ale aby nedošlo k mýlce - večerní tečku za příjemným odpolednem jsme udělaly v nedalekém pivovaru. Mimochodem, o Starobrnu jeden z Angličanů žijících v Brně tvrdí, že by se měl správně jmenovat Star of Brno. A my už teď víme proč. Protože jsme si tam náš společný podvečer pěkně užily jako skutečné literární STARS OF BRNO 😊.
Věra Staňková











O víkendu jsme jely na autorské čtení do Brna. Nataša objednala jízdu RegioJetem. Ve vagónu jsme dostaly noviny i magazín Respekt s titulním tématem JAK SE V ČESKU DĚLÁ LITERÁRNÍ BESTSELLER. 
První věta článku zněla: "Při hledání odpovědi na tuto otázku se nemůžeme vyhnout Brnu." Hned jsme věděly, že míříme správným směrem...
Cesta byla skvělá. Připadaly jsme si jako v letadle. Ještě v Praze, jakmile se vlak rozjede, stavardi roznášejí zdarma vodu, noviny a časopisy. Z bohatého jídleního lístku jsme si po cestě vybraly brokolicovou polévku, salátek s kuřecím masem a sushi, na záchodku to vonělo a umývadlo zdobila živá orchidej...
Tak to jsem ještě nezažila.
Dana Emingerová