Už bylo skoro šero, a my se vydali na druhý konec vesnice, jestli přece jen nenajdeme místo na spaní. A najednou: středověk, mystika. Proti nám šla skupina ultraortodoxních židů, v kaftanech, kloboucích, vousatí, s pejzy, každý nějakou knihu v ruce. Viděli jsme dřevěné, černé homole na podstavcích, které vypadaly jako obrovské včelí úly. Obytná stavení měla zavřená okna i dveře, nikde ženy ani děti. Skupinek Izraelitů začalo přibývat a pohledy jejích členů nebyly srdečné. Úplně jsme cítili, jak atmosféra houstne. Takže jsme se otočili a mazali pryč.
„Co kdybychom zůstali spát tady v autě na parkovišti?“ povídá manžel, stojíce přímo pod značkou, která spaní v autech zakazovala. No, já rozhodně žádná rebelka nejsem. Když v tramvaji zjistím, že jsem si zapomněla lítačku, tak se opotím a vystoupím. I teď jsem tedy svou odvážnější polovičku přemlouvala, ať raději odjedeme. Mezitím se ale úplně setmělo, takže bylo po jeho. Usnuli jsme, já dost vynervovaná.
Ráno otevřu oči a slyším: „ , kolik vlastně umíš jazyků?“
Než jsem stačila zareagovat, povídá muž: „V noci jsi ze spaní mluvila úplně srozumitelně, úplně cizí řečí. Pár slovíček jsem si zapsal.“
Doma jsme trochu zapátrali a zjistili, že se zřejmě jednalo o aramejštinu (starověký semitský jazyk Bible a Ježíše).
Vysvětlení nemám, aramejsky fakt neumím, s židovstvím mě nic nespojuje, ale od té doby věřím, že je „Něco mezi nebem a zemí.“
Vysvětlení nemám, aramejsky fakt neumím, s židovstvím mě nic nespojuje, ale od té doby věřím, že je „Něco mezi nebem a zemí.“